16.05.2016

Obecność przedsiębiorstwa w Internecie

Patrycja Operacz

Problem z wykorzystaniem Internetu w prowadzeniu biznesu w Kazachstanie jest taki, że z jednej strony wzrasta udział usług e-commerce, szczególnie w sektorze bankowym i spożywczym, organizowane są konkursy na nowe aplikacje itd.. 

Z drugiej strony kazachstańskie przedsiębiorstwa nie promują się w sieci, preferując reklamę w prasie, telewizji lub kontakt bezpośredni. Z trzeciej proces globalizacji wymusza nijako zwiększoną potrzebę obecności firm w Internecie, a opracowania badań wizerunkowych ukazują brak dostatecznej informacji na temat Polski w Internecie. W tym temacie możemy zaobserwować znaczną poprawę - w przeciągu ostatniego roku działalność polskich portali internetowych znacznie się poprawiła, wprowadzając nie tylko nową szatę graficzną, ale także zwiększając ilość istotnych informacji na temat polskich inwestycji oraz Polski (np. poland.pl oraz strony internetowe WPHI).

Obecnie zwraca się uwagę na zjawisko poszukiwania informacji na temat produktów i partnerów handlowych w  Internecie, dlatego polscy przedsiębiorcy powinni umieszczać swoje witryny na stronach www oraz zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościach (np. jeśli ich działalność dotyczy odzieży). Obecność w Internecie pozwala również na dostosowanie produktów do potrzeb nabywców, czy też wytworzenie zjawiska „musisz to mieć”.Za pomocą działalności firm w Internecie można również w szybszy sposób dotrzeć do grupy docelowej, przez co czas i odległość nie są już barierą. Istotne jest również tworzenie świadomości istnienia firmy na portalach barażowych i tematycznych.

Ponadto swoją obecność w Internecie przedsiębiorstwa mogą zaznaczać również za pomocą reklamy internetowej takiej jak: banery, reklamy graficzne, wykorzystując pocztę elektroniczną oraz reklamę w wyszukiwarkach (przy czym należy pamiętać by pozycjonować swoje strony w wyszukiwarce za pomocą cyrylicy, nie zaś w pisowni łacińskiej).

Posiadanie przez przedsiębiorstwa strony internetowej nie jest częstym zjawiskiem w Kazachstanie. Mimo rozwoju usług mobilnych zwłaszcza w sektorze bankowym nie przekłada się na pozycjonowanie stron w Internecie. Takie zjawisko może utrudniać komunikację pomiędzy kazachstańskimi a polskimi przedsiębiorstwami, w procesie poszukiwania partnera handlowego.

Szansą na promocję własnego przedsiębiorstwa na rynku kazachstańskim pozostaje umieszczanie informacji na temat przedsiębiorstw w prasie branżowej lub kontakt osobisty. Partnerów można poszukiwać na własną rękę lub poprzez Izby Handlowe oraz Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji.

Przedsiębiorcy rosyjscy i ukraińscy poszukują informacji o Polsce głównie w Internecie i telewizji.Innym sposobem na dotarcie do partnerów biznesowych na Wschodzie jest aktywny udział w targach i wystawach oraz w wydarzeniach organizowanych przez polskie placówki dyplomatyczne, spotkania B2B, misje czy wizyty studyjne.

Wzrost zainteresowania polskimi towarami i usługami ze strony zagranicznych przedsiębiorstw wynika z uwzględniania przez nie informacji o Polsce i polskiej gospodarce. Dzięki tym informacjom podejmują decyzję o rozpoczęciu współpracy handlowej. Zainteresowanie polskimi towarami i usługami wzrasta również po wizycie w Polsce. Te podmioty, które nie miały styczności z Polską, kierują się głównie stereotypami.


Zobacz także:

Tagi:

Artykuł nie został jeszcze oceniony.

Oceń artykuł:

Komentarze:

Dodaj Komentarz:

 

Reklama

Zareklamuj się u nas: reklama(at)rynekwschodni.pl

Kursy Walut

Kursy średnie (aktualizowane raz dziennie)
(2018-02-23)
UAHhrywna (Ukraina)0,1256
Wzrost0.08%
RUBrubel rosyjski0,0601
Wzrost0.33%
Kursy średnie (aktualizowane raz w tygodniu)
(2018-02-21)
AMD (100)dram (Armenia)0,7022
Wzrost0.44%
GELlari (Gruzja)1,3660
Spadek-0.98%
MDLlej Mołdawii0,2024
Wzrost0.55%
AZNmanat azerbejdżański1,9820
Wzrost0.03%
KGSsom (Kirgistan)0,0496
Wzrost0.2%
TJSsomoni (Tadżykistan)0,3827
Wzrost0.05%
UZS (100)sum (Uzbekistan)0,0412
Spadek0%
KZT (100)tenge (Kazachstan)1,0561
Wzrost1.05%

Biznes na Wschodzie

 

19.02.2018

 

Liberalizacja ukraińskiego rynku giełdowego

Akcje zagranicznych emitentów na rynku ukraińskim. Kolejny krok w kierunku liberalizacji ukraińskiego rynku giełdowego i integracji do międzynarodowej przestrzeni finansowej.

 
 

 

29.01.2018

 

Prywatyzacja na Ukrainie

18 stycznia br. Rada Najwyższa uchwaliła nową i uaktualnioną ustawę „O prywatyzacji własności państwowej”.

 
 
 
 

 

04.12.2017

 

Podatki na Ukrainie

 
 
  • Strona 1 z 3
  • 1
  • 2
  • 3
 

Opinie

Rosja

11.02.2018

 
Rekordowe zbiory pszenicy

Rekordowe zbiory pszenicy

W 2017 roku  Rosja zebrała rekordowy plon pszenicy - aż 85,8 miliona ton - przekazało mediom rosyjskie ministerstwo rolnictwa. Rok wcześniej było to 73 miliony ton. Rekordowe zbiory pszenicy spowodowały, że Stany Zjednoczone ustąpiły miejsca Rosji na rynku zbożowym.

 
 

Kazachstan

25.01.2018

 

Krótka analiza rynku gazu w Kazachstanie w okresie 11 miesięcy 2017 roku

Wydobycie gazu w Kazachstanie pobija rekordy: w ciągu 11 miesięcy 2017 roku wydobyto ponad 48 mln m3 gazu – 4% więcej, niż w okresie 12 miesięcy 2016 roku.

 
 
 
 
 
 

Wiedza

Ukraina

26.05.2014

 

Raport: Ukraińscy oligarchowie

Mimo, że robią wielkie interesy zajmują się również polityką. Tworzą partie, kreują rządy, obejmują urząd prezydenta. Świat ukraińskiej polityki liczy się z ich decyzjami. Są przykładem tego, że na Ukrainie wielki biznes jest związany z wielką polityką. Zapraszamy do lektury kolejnego (drugiego) już raportu portalu rynekwschodni.pl poświęconego tym razem ukraińskim oligarchom.

 

 
 

Ukraina

04.05.2014

 

System podatkowy Ukrainy cz.2

 

Podatek akcyzowy

Podatek akcyzowy jest ogólnopaństwowym podatkiem pośrednim, pobieranym z tytułu wytworzenia lub importu pewnych rodzajów towarów konsumpcyjnych. Zgodnie z kryterium podmiotowym płatników tego podatku można najogólniej podzielić na trzy grupy: osoby prawne (rezydenci i nierezydenci), podmioty gospodarcze, które nie mają statusu osoby prawnej oraz osoby fizyczne (prowadzące i nieprowadzące działalności gospodarczej). 

 
 
 
 
 
 

Wideo

 

Zaproszenia

 

13.11.2017

 
Bolshoi Ballet Live Sezon 2017–18

Bolshoi Ballet Live Sezon 2017–18

Przez ponad dwa wieki istnienia zespół baletowy moskiewskiego Teatru Bolszoj (Państwowego Akademickiego Wielkiego Teatru Rosji) wyrobił sobie markę nie tylko wśród wielbicieli sztuki tańca. Widzowie na całym świecie wiedzą, że Bolszoj oznacza najwyższą jakość, mistrzostwo techniczne i niespotykane piękno baletu i opery. 

 
 

 

05.04.2017

 

Dołącz do nas. Zostań redaktorem rynekwschodni.pl

Redakcja specjalistycznych oraz wchodzących na rynek mediów portali: "rynekwschodni.pl" oraz "wrosji.pl" dotyczących szeroko rozumianej tematyki wschodniej ogłasza nabór na różne interesujące stanowiska.
 
 

 

08.12.2016

 

Misje Gospodarcze do Kazachstanu w 2017 roku

Misje Gospodarcze do Kazachstanu w I połowie 2017 roku organizowane przez Polsko-Kazachstańską Izbę Handlowo-Przemysłową.

 
 
 

Po godzinach

Subskrypcja

Kanał Atom

Subskrybuj nasz kanał

Aby być na bieżąco, subskrybuj nasz kanał Atom.

 

© Copyright by rynekwschodni.pl 2011-2018

Zaloguj