25.04.2016

Targi wciąż w modzie

Patrycja Operacz

W opracowaniach poświęconych praktycznemu wymiarowi koncepcji brandingu narodowego podkreśla się nieefektywność wpływu instrumentu jakim jest dofinansowywanie udziałów firm w międzynarodowych targach (oraz sam udział) na sukces wizerunku i reputacji państw na arenie międzynarodowej. Tymczasem na Wschodzie – targi wciąż są w modzie.

Dzięki uczestnictwie w międzynarodowych wystawach przedstawiciele polskich firm mogą spotkać się bezpośrednio z osobami zainteresowanymi ich produktami w wybrany państwie. Bardzo często zdarza się, że polskie firmy przyjeżdżają tylko „wybadać” rynek i zapoznać się  potencjalnymi klientami, bez wykupowania powierzchni targowej. Inni organizują swoje stoiska w celu przedstawienia oferty swoich produktów i pozyskania nowych partnerów handlowych. Na Wschodzie (niezmiennie) powszechne jest nawiązywanie kontaktów bezpośrednio, każdą ofertę trzeba przedyskutować a partnera handlowego poznać z bliska.

Podczas międzynarodowych targów zdarza się, że polskie stoiska nie są ulokowane w bezpośrednim sąsiedztwie, a ich przedstawiciele nie prezentują się przy pomocy np. logo polskiej marki gospodarczej lub innych polskich akcentów. Innym razem stosika są ze sobą połączone i przedstawiają wspólny region np. Mazowsze. Charakteryzują się wówczas wspólną kolorystyką, materiałami promocyjnymi i hasłem promocyjnym.

Skuteczniejsze w przypadku długoterminowej promocji polskiej gospodarki oraz korzystniejsze wizerunkowo byłoby skupienie wszystkich polskich firm na międzynarodowych targach w jednym miejscu (podobnie jak robią to np. Niemcy). Wówczas promocja polskiego eksportu odbywałaby się pod wspólną polską marką gospodarczą (w kwestii kolorystyki, materiałów promocyjnych, hasła, idei). Byłoby to korzystniejsze wizerunkowo dla wymiaru gospodarczego pod kątem kreowania ambasadorów polskiej marki oraz produktów eksportowych na  Wschodzie.

Tymczasem częstą praktyką jest nie tylko rozpraszanie stoisk, ale także zmienianie nazw na użytek wprowadzania produktów na rynki zagraniczne. Z jednej strony pomaga to w wyborze danej marki przez zagranicznych konsumentów, którzy wolą kupować to co posiada bardziej angielską nazwę. Utożsamiając ten wybór z prestiżem i wyższą jakością produktów zachodnich. Z drugiej strony poodpisywanie się pod szyldem wyprodukowano w UE i „odejmowanie” produktom polskości powoduje, że polska marka gospodarcza nigdy nie wytworzy efektu kraju pochodzenia.

W celu poprawy wizerunku nie tylko Polski, ale też polskiej marki gospodarczej należy promować polskie produkty i usługi w ramach wspólnej powierzchni targowej z wykorzystaniem wizualnego logo polskiej marki gospodarczej oraz na ile to możliwe w nawiązaniu do Polski, czy to poprzez polsko brzmiącą nazwę, czy też poprzez symbole związane z Polską itd. Działania zmierzające do stworzenia efektu pochodzenia mogą w przyszłości pomóc polskim przedsiębiorcom, których – jeśli efekt kraju pochodzenia zadziała – produkty będą wybierane na podstawie ich związków z Polską.

 


Zobacz także:

Tagi:

Artykuł nie został jeszcze oceniony.

Oceń artykuł:

Komentarze:

Dodaj Komentarz:

 

Reklama

Zareklamuj się u nas: reklama(at)rynekwschodni.pl

Kursy Walut

Kursy średnie (aktualizowane raz dziennie)
(2017-11-24)
UAHhrywna (Ukraina)0,1320
Spadek-0.3%
RUBrubel rosyjski0,0607
Spadek-0.33%
Kursy średnie (aktualizowane raz w tygodniu)
(2017-11-22)
AMD (100)dram (Armenia)0,7397
Wzrost0.57%
GELlari (Gruzja)1,3201
Spadek-0.68%
MDLlej Mołdawii0,2060
Wzrost1.28%
AZNmanat azerbejdżański2,1102
Spadek-0.13%
KGSsom (Kirgistan)0,0514
Spadek-0.19%
TJSsomoni (Tadżykistan)0,4070
Wzrost0.05%
UZS (100)sum (Uzbekistan)0,0444
Spadek-0.22%
KZT (100)tenge (Kazachstan)1,0854
Wzrost0.64%

Biznes na Wschodzie

 

21.11.2017

 

Zmiany e-podpisu umożliwią firmom startowanie w przetargach publicznych na Ukrainie

W dniu 06.11.2017 r. Prezydent Ukrainy ostatecznie podpisał ustawę „O elektronicznych usługach powierniczych", która ma na celu zreformowanie ram prawnych w sferze podpisu elektronicznego poprzez wdrożenie ustawodawstwa Unii Europejskiej. Uchwalenie tej ustawy znacznie uprości dostęp do uczestnictwa w ukraińskich przetargach dla firm nierezydentów.

 
 

 

20.11.2017

 

Forma prawna przedsiębiorstwa na Ukrainie

Jak wszystko w naszym życiu musi mieć swój początek, tak również biznes powinien rozpocząć się od wyboru formy prawnej przedsiębiorstwa.

 
 
 
 
 
  • Strona 1 z 2
  • 1
  • 2
 

Opinie

Białoruś

18.03.2017

 

Białoruś znowu lawiruje

Eksperci ostrzegają. Kondycja białoruskiej gospodarki jest w fatalnym stanie. Podstawowe wskaźniki białoruskiej gospodarki w 2016 roku pokazały wyraźnie, że władzom Białorusi nie udało się odwrócić negatywnych tendencji zapoczątkowanych w 2015 roku. Co więcej, eskalacja napięcia na linii Mińsk-Moskwa, jesienią ubiegłego roku, każe przypuszczać, że kryzys gospodarczy będzie trwał i w tym roku. 

 
 

Rosja

16.03.2017

 

Wpływ rosyjskich sankcji na polski sektor rolno-spożywczy

Wprowadzone przez Rosję w 2014 r. ograniczenia na wwóz produktów rolniczych i żywności z UE w założeniu były nie tylko rewanżem za europejskie sankcje, ale również próbą podniesienia politycznych kosztów ich nałożenia poprzez uderzenie we wpływową grupę interesu. Polska miała być jedną z głównych ofiar kontr-sankcji. Utrata ważnego rynku zbytu miała wywołać na tyle poważne straty, aby skłonić polskich, rolników, sadowników i hodowców do nacisku na elity polityczne stojące w obliczu wyborów samorządowych (listopad 2014) prezydenckich (maj 2015) i parlamentarnych (październik 2015). 

 
 
 
 
 
 

Wiedza

Ukraina

26.05.2014

 

Raport: Ukraińscy oligarchowie

Mimo, że robią wielkie interesy zajmują się również polityką. Tworzą partie, kreują rządy, obejmują urząd prezydenta. Świat ukraińskiej polityki liczy się z ich decyzjami. Są przykładem tego, że na Ukrainie wielki biznes jest związany z wielką polityką. Zapraszamy do lektury kolejnego (drugiego) już raportu portalu rynekwschodni.pl poświęconego tym razem ukraińskim oligarchom.

 

 
 

Ukraina

04.05.2014

 

System podatkowy Ukrainy cz.2

 

Podatek akcyzowy

Podatek akcyzowy jest ogólnopaństwowym podatkiem pośrednim, pobieranym z tytułu wytworzenia lub importu pewnych rodzajów towarów konsumpcyjnych. Zgodnie z kryterium podmiotowym płatników tego podatku można najogólniej podzielić na trzy grupy: osoby prawne (rezydenci i nierezydenci), podmioty gospodarcze, które nie mają statusu osoby prawnej oraz osoby fizyczne (prowadzące i nieprowadzące działalności gospodarczej). 

 
 
 
 
 
 

Wideo

 

Zaproszenia

 

22.11.2017

 

Seminarium: Zamówienia publiczne na Ukrainie w zasięgu polskich firm

Ze względu na zwiększające się zainteresowanie polskich firm ukraińskimi przetargami publicznymi kancelaria prawna PLP Law Group wspólnie z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości oraz przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, Wydziału Promocji, Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Kijowie (WPHI) oraz Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej (PUIG).

 
 

 

13.11.2017

 
Bolshoi Ballet Live Sezon 2017–18

Bolshoi Ballet Live Sezon 2017–18

Przez ponad dwa wieki istnienia zespół baletowy moskiewskiego Teatru Bolszoj (Państwowego Akademickiego Wielkiego Teatru Rosji) wyrobił sobie markę nie tylko wśród wielbicieli sztuki tańca. Widzowie na całym świecie wiedzą, że Bolszoj oznacza najwyższą jakość, mistrzostwo techniczne i niespotykane piękno baletu i opery. 

 
 

 

27.10.2017

 
Chór Alexandrowa – największe  rosyjskie wydarzenie muzyczne w Polsce!

Chór Alexandrowa – największe rosyjskie wydarzenie muzyczne w Polsce!

Już w listopadzie 2017 r. rusza polska trasa koncertowa światowej sławy „Chóru Alexandrowa”. Tournée rozpocznie się 21 listopada w Częstochowie, następnie zespół wystąpi w Zabrzu, Warszawie, Toruniu, Olsztynie oraz w Białymstoku. 

 
 
 

Subskrypcja

Kanał Atom

Subskrybuj nasz kanał

Aby być na bieżąco, subskrybuj nasz kanał Atom.

 

© Copyright by rynekwschodni.pl 2011-2017

Zaloguj